Pogon Velika Gorica

Autor MAN19464, Veljača 26, 2014, 19:16:31

Akropola

#840
IZVJEŠĆE O PRETHODNOM SAVJETOVANJU SA ZAINTERESIRANIM GOSPODARSKIM SUBJEKTIMA [ 16.12.2022. ]
Naručitelj Grad Velika Gorica, OIB: 75834963344 objavio je na internetskim stranicama Elektroničkog oglasnika javne nabave Republike Hrvatske https://eojn.nn.hr/Oglasnik/ dana 14.10.2022. godine prijedlog dokumentacije o nabavi, projekte i prijedlog troškovnika za predmet javne nabave: ,,Komunalni javni linijski prijevoz putnika na području Grada Velike Gorice," a s ciljem prethodnog savjetovanja sa zainteresiranim gospodarskim subjektima sukladno članku 198. Zakona o javnoj nabavi (NN broj: 120/16, 114/22) i članku 9. Pravilnika o planu nabave, registru ugovora, prethodnom savjetovanju i analizi tržišta u javnoj nabavi (NN broj: 101/17).
Savjetovanje je bilo otvoreno od 15.10.2022. do zaključno 21.10.2022. godine. U ostavljenom roku
Naručitelj je zaprimio 20.10.2022. primjedbe, odnosno prijedloge zainteresiranog gospodarskog subjekta vezane uz prijedlog dokumentacije o nabavi.
Primjedbe, odnosno prijedlozi zainteresiranog gospodarskog subjekta:
PRIMJEDBE I PRIJEDLOZI NA PRETHODNO SAVJETOVANJE SA ZAINTERESIRANIM GOSPODARSKIM SUBJEKTIMA
Grad Velika Gorica je putem EOJN RH stavio na prethodno savjetovanje sa zainteresiranim gospodarskim subjektima nacrt dokumentacije o nabavi, nacrt troškovnika te ostale potrebne dokumente.
Ovim putem kao zainteresirani gospodarski subjekt dostavljamo svoje primjedbe i prijedloge u vezi s informacijama i dokumentacijom koji su objavljeni.
I) Primjedbe na prijedlog dokumentacije o nabavi za komunalni javni linijski prijevoz putnika na području grada Velike Gorice

1. U prijedlogu dokumentacije je navedeno pod točkom 1.12. : ,,1.12. Procijenjena vrijednost predmeta nabave: 65.000.000,00 kn (bez PDV-a)."
Prijedlog :
Povećanje procijenjene vrijednosti, radi dalje u tekstu prijedloga da predviđeni rok bude minimalno sedam godina, a produženjem roka i uzimanja u obzir povećanja troškova koji galopirajuće rastu
Obrazloženje :
- predloženo povećanje procijenjene vrijednosti je potrebno u slučaju prihvaćanja predložene izmjene da se okvirni sporazum sklapa na rok od minimalno sedam godina.


2. U prijedlogu dokumentacije je navedeno pod točkom 1.14. :
,,1.14. Navod sklapa li se ugovor o javnoj nabavi ili okvirni sporazum: Okvirni sporazum s jednim gospodarskim subjektom, na razdoblje od četiri godine"

Prijedlog izmjene teksta :
Navod sklapa li se ugovor o javnoj nabavi ili okvirni sporazum: Okvirni sporazum s jednim gospodarskim subjektom, na razdoblje od sedam godina"


3. U prijedlogu dokumentacije je navedeno pod točkom 2.7. :
,,Rok početka i završetka izvršenja ugovora: Odabrani ponuditelj sklapa okvirni sporazum s Naručiteljem, nakon izvršnosti odluke o odabiru, na rok od četiri godine. Potom slijedi sklapanje ugovora koji će trajati godinu dana. Po isteku prvog godišnjeg, sklapa se drugi godišnji ugovor i postupak se ponavlja do isteka četvrtog godišnjeg ugovora, odnosno okvirnog sporazuma."

Prijedlog izmijene teksta :

2.7. : Rok početka i završetka izvršenja ugovora: Odabrani ponuditelj sklapa okvirni sporazum s Naručiteljem, nakon izvršnosti odluke o odabiru, na rok od sedam godina. Potom slijedi sklapanje ugovora koji će trajati godinu dana. Po isteku prvog godišnjeg, sklapa se drugi godišnji ugovor i postupak se ponavlja do isteka sedmog godišnjeg ugovora, odnosno okvirnog sporazuma. Trajanje okvirnog sporazuma moguće je produljiti najviše na rok od jednog
godišnjeg ugovora.

Obrazloženje :
- predložena izmjena da se okvirni sporazum sklapa na rok od minimalno sedam godina, a ne na rok od četiri godine navedenog u prijedlogu dokumentacije, je potrebna iz više razloga :
1. potreban duži vremenski period radi amortizacije odnosno povrata investicije te određene sigurnosti u troškovnom smislu i rizicima
2. kvalitetniji vozni park, jer dužim vremenskim periodom izvršenja usluge su moguća veća ulaganja u nabavci kvalitetnijih vozila u pogledu jednoobraznosti, prosječne starosti, vrsti te marki vozila koje ulijevaju iskustveno provjerene kvalitete eksploatacije
3. razina sigurnosti koja se predvidivo povećava s većom kvalitetom voznog parka
4. bolja kvaliteta usluge


4. U prijedlogu dokumentacije je navedeno pod točkom 5.3.2 :
,,5.3.2. Ponuditelj je dužan dokazati da raspolaže s minimalno: 18 motornih vozila kategorije M3, razred II (klasični solo autobus maksimalne dužine do 12,20 m, kapacitet putničkih mjesta minimalno 75 od čega sjedećih mjesta treba biti minimalno 30), od kojih 1 motorno vozilo može biti kategorije M2 ili M3, razred B (s minimalno 20 do maksimalno 23 sjedeća mjesta), kao vlasnik ili na drugi odgovarajući način koji mu osigurava izvršenje predmetne usluge javnog komunalnog linijskog prijevoza (leasing, ugovor o zakupu, sporazum, itd.), a radi osiguranja svakodnevnog kontinuiteta prijevoza, što dokumentira preslikama prometnih dozvola za navedena vozila
(autobuse). Ukoliko zbog tehničkog kvara ili zbog nekog drugog razloga vozilo (autobus) ne može izvršavati uslugu javnog komunalnog linijskog prijevoza, odabrani ponuditelj dužan je pravodobno (unutar 60 minuta od nastanka kvara) osigurati zamjensko vozilo iste kategorije i istih tehničkih sposobnosti kao i iz Dokumentacije, koje ne smije biti starije od Prosječne starosti autobusa (PSA) odabranog ponuditelja, kako je propisano u točki 8.6. Dokumentacije."

Prijedlog izmijene teksta :

,,5.3.2. Ponuditelj je dužan dokazati da raspolaže s minimalno: 18 motornih vozila kategorije M3, od kojih 1 motorno vozilo može biti kategorije M2 ili M3, razred B (s minimalno 20 do maksimalno 23 sjedeća mjesta), te minimalno 4 motorna vozila kategorije M3, razred I, s posebnom rampom koja je prilagođena ulasku i izlasku osoba u kolicima, dok ostala motorna vozila mogu biti kategorije M3, razred II. Motorna vozila kategorije M3, razred I i razred II treba da budu klasični solo autobus maksimalne dužine do 12,20 m, kapacitet putničkih mjesta minimalno 75 od čega sjedećih mjesta treba biti minimalno 30. Ponuditelj je dužan dokazati da raspolaže s gore navedenim motornim vozilima kao vlasnik ili na drugi odgovarajući način koji mu osigurava izvršenje predmetne usluge javnog komunalnog linijskog prijevoza (leasing, ugovor o zakupu, sporazum, itd.), a radi osiguranja svakodnevnog kontinuiteta prijevoza, što dokumentira preslikama prometnih dozvola za navedena vozila (autobuse). Ukoliko zbog tehničkog kvara ili zbog nekog drugog razloga vozilo (autobus) ne može izvršavati uslugu javnog komunalnog linijskog prijevoza, odabrani ponuditelj dužan je pravodobno (unutar 60 minuta od nastanka kvara) osigurati zamjensko vozilo iste kategorije i istih tehničkih sposobnosti kao i iz Dokumentacije, koje ne smije biti starije od Prosječne starosti autobusa (PSA) odabranog ponuditelja, kako je propisano u točki 8.6. Dokumentacije.
Gospodarski subjekt se obvezuje da će sukladno Zakonu o promicanju čistih vozila u cestovnom prometu (NN 52/21) prihvatiti i provoditi mjere za promicanje uporabe čistih vozila i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prijevozu, radi poticanja tržišta čistih i energetski učinkovitih vozila i zaštite okoliša, klime i energetike, s obvezom uvođenja vozila na električni pogon ili vozila na prirodni stlačeni plin, a dinamika uvođenja vozila :
- do kraja isteka roka važenja ugovora za prvu godinu obavljanja komunalnog javnog linijskog prijevoza putnika sklopljenog temeljem okvirnog sporazuma, potrebno uvesti minimalno jedno vozilo koje zadovoljava barem jedan od naprijed navedenih uvjeta
- do kraja isteka roka važenja ugovora za drugu godinu obavljanja komunalnog javnog linijskog prijevoza putnika sklopljenog temeljem okvirnog sporazuma, potrebno uvesti minimalno jedno vozilo koje zadovoljava barem jedan od naprijed navedenih uvjeta
Potrebna izjava gospodarskog subjekta kojom se obvezuje prihvatiti i provoditi mjere za promicanje uporabe čistih vozila i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prijevozu, radi poticanja tržišta čistih i energetski učinkovitih vozila i zaštite okoliša, klime i energetike, s obvezom uvođenja vozila na električni pogon ili vozila na prirodni stlačeni plin, a dinamikom uvođenja vozila. Izjava mora biti potpisana od strane osobe ovlaštene za zastupanje ponuditelja i ovjerena pečatom.

Obrazloženje :

Navedeni prijedlog izmjena u stavku 1. točke 5.3.2., a za uvođenjem minimalno četiri motorna vozila kategorije M3, razred I, je iz razloga što se u Tehničkoj specifikaciji usluga javnog komunalnog linijskog prijevoza na području grada Velike Gorice pod rednim brojem 2., traži minimalno četiri niskopodna autobusa, kojih karakteristika su vozila kategorije M3, razred I.
Isto tako, vozila kategorije M3, razred I, su namjenski prihvatljivija u obavljanju komunalnog javnog linijskog prijevoza namijenjenog za područje grada zbog svojih izvedbenih karakteristika prilagođenih jednostavnom, lakšem ukrcaju/iskrcaju putnika, bržoj izmjeni putnika, posebno radi češćeg stajanja na gradskim stajalištima, a što donosi i brže obavljanje samog prijevoza.
Navedeno u prijedlogu izmjena u stavku 2. točke 5.3.2., je potrebno radi poticanja vrste prijevoza s niskom/nultom stopom emisije stakleničkih plinova, ali i zakonska obveza na mjere očuvanja zaštite okoliša. Zakon o promicanju čistih vozila u cestovnom prometu (NN 52/21) propisuje mjere za promicanje uporabe čistih vozila i energetski učinkovitih vozila u cestovnom prijevozu, radi poticanja tržišta čistih i energetski učinkovitih vozila i zaštite okoliša, klime i energetike.
Pravilnik o obvezi izvješćivanja Europskoj komisiji i minimalnim ciljevima u postupcima javne nabave vozila za cestovni prijevoz (NN 86/2021) određuje da minimalni ciljevi ovoga Pravilnika izražavaju se kao minimalni postoci čistih vozila iz članka 3. točke 3. Zakona u ukupnom broju vozila za cestovni prijevoz obuhvaćenih zbrojem svih ugovora dodijeljenih u razdoblju od 2.kolovoza 2021. do 31. prosinca 2025. za prvo referentno razdoblje, a sukladno članku 4. točke 8. Pravilnika minimalni ciljevi javne nabave za udio čistih teških vozila u ukupnom broju teških vozila obuhvaćenih ugovorima iz članka 4. Zakona o promicanju čistih vozila u cestovnom prometu za
autobuse kategorije M3 od 2. kolovoza 2021. do 31. prosinca 2025. godine iznose 27%, a od 1. siječnja 2026. do 31. prosinca 2030. godine iznose 38%.
Uz zadovoljavanje zakonskih odredbi, cilj je postepenim uvođenjem energetski učinkovitijim i ekološki prihvatljivim vozilima smanjenje štetnih utjecaja na okoliš, a pri obavljanju komunalnog javnog linijskog prijevoza putnika na području grada Velike Gorice.


5. U prijedlogu dokumentacije je navedeno u dijelu teksta pod točkom 8.4. :
,,8.4. Način određivanja cijene ponude
Cijena ponude je nepromjenjiva za cijelo vrijeme trajanja okvirnog sporazuma.
Ponuđene jedinične cijene iz Troškovnika su nepromjenjive i obuhvaćaju sve troškove, popuste i
izdatke ponuditelja vezano za predmet nabave ..... ,,

Prijedlog izmijene teksta :

Cijena ponude obuhvaćaju sve troškove, popuste i izdatke ponuditelja vezano za predmet nabave. Cijena ponude je promjenjiva za vrijeme trajanja okvirnog sporazuma ukoliko se steknu uvjeti u slučaju povećanja cijene goriva u kontinuitetu od 30 dana za 5% i više, izvršitelj može zatražiti povećanje cijene za 2%, kao i obvezu izmjene cijene ovisno o promjeni indeksa potrošačkih cijena prema podacima Državnog zavoda za statistiku. Povećanje jednog ili oba parametra za izračun cijene, uvjet je za izmjenu iznosa cijene ponude. Izvršitelj dostavlja zahtjev
za povećanjem cijena pisanim putem na koji je naručitelj dužan odgovoriti u roku od 15 dana od zaprimanja zahtjeva.
Napomena :
U slučaju prihvaćanja prijedloga izmjena teksta dokumentacije, potrebno je izmijeniti Tehničku specifikaciju usluga javnog komunalnog linijskog prijevoza na području grada Velike Gorice.

Odgovor Naručitelja:

Odgovor na primjedbe iz točaka 1., 2. i 3.
U prve tri točke, gospodarski subjekt drži da treba promijeniti rok trajanja okvirnog sporazuma sa četiri na sedam godina i temeljem toga sugerira izmjene predložene dokumentacije. Nakon što je razmotrio argumente i sugestije gospodarskog subjekta, Naručitelj ih u većoj mjeri uvažava te mijenja Dokumentaciju.

Odgovor na primjedbe iz točke 4.

Naručitelj prihvaća sugestiju gospodarskog subjekta koja se odnosi na vozila kategorija M3, razred I iz točke 5.3.2., iz razloga što su takva vozila namjenski najprihvatljivija za obavljanje komunalnog javnog linijskog prijevoza namijenjenog za područje grada, lakši ukrcaj/iskrcaj putnika, bržu izmjenu putnika na gradskim stajalištima i u konačnici brže obavljanje samog prijevoza.
Naručitelj djelomično uvažava sugestiju gospodarskog subjekta vezanu uz primjenu Zakona o promicanju čistih vozila u cestovnom prometu (NN 52/21) i Pravilnika o obvezi izvješćivanja Europskoj komisiji i minimalnim ciljevima u postupcima javne nabave vozila za cestovni prijevoz NN 86/2021) te u skladu s tim mijenja Dokumentaciju.

Odgovor na primjedbe iz točke 5.

Naručitelj je djelomično uvažio sugestije/primjedbe gospodarskog subjekta te mijenja točku 8.4.Dokumentacije - Način određivanja cijene ponude.
Naručitelj će cjelokupnu dokumentaciju o nabavi u otvorenom postupku javne nabave usluga: ,,Komunalni javni linijski prijevoz putnika na području Grada Velike Gorice," objaviti u Elektroničkom oglasniku javne nabave Republike Hrvatske.

Putnik79

Meni kao lajiku to znači da bi otprilike drugi tjedan izašao natječaj koji je pripremljen za tog nekog prijevoznika koji će ubuduće obavljati linijski prijevoz u Gorici a drugim riječima Zet garaža Gorica ide u povijest uskoro... Ili ipak možda ne!!!??

Akropola

#842
Može se javiti više prijevoznika pa i ZET i tko je najpovoljniji ( nije samo cijena u pitanju ) dobiva posao.
Međutim nabava može biti i poništena ako bude iznad procijenje vrijednosti.... dugotrajan proces.
Najranije za tri mjeseca se može potpisati ugovor a to će biti duže sigurno pod uvjetom da nema još promjena dokumentacije.

Majstor

To je neki ozbiljan poslovni subjekt ?
Samo mi sudite pošteno !

Akropola

Citat: Majstor  u Prosinac 17, 2022, 01:26:11To je neki ozbiljan poslovni subjekt ?

Dok se ne otvore ponude kada se raspiše nabava što je minimalno 30 dana. Do tada nećemo znati tko je u konkurenciji.

Putnik79

Mislim da se ovdje jako dobro zna za koga se rade ove ispravke.....i da je samo jedan subjekt u pitanju.

atr-zgb




lovac27

VIJESTIKamere na ulazu u grad otkrile preskaču li ZET-ovi autobusi red vožnje
Iz Grada poručuju kako neće tolerirati da građani Gorice imaju lošiju uslugu od one koju plaćaju



Akropola


lovac27

Raspisana je javna nabava (nadmetanje) za komunalni linijski prijevoz putnika na području grada VG s datumom 19.12. Rok je do 31.1.2023

Putnik79

Gdje su to objavili, malo sam pogledao po javnim nabavama i nisam vidio, promaknulo mi valjda negdje..

lovac27

NA EOJN od 19.12.
Poziv na nadmetanje 18. Točka